Nie da się ukryć, że na sukces firmy pracuje wiele osób. Nie da się dobrze zarządzać przedsiębiorstwem, jeśli wcześniej nie stworzy się odpowiedniego zespołu. Pamiętajmy o tym, że jego wartość nie jest sumą wartości poszczególnych pracowników – kluczowe zdają się być relacje pomiędzy nimi i umiejętność podejmowania efektywnej współpracy.
Kiedy szykujemy się do wkroczenia na rynek z nowym projektem biznesowym, to nie wystarczy nam do tego dobry biznesplan. Musimy również znaleźć odpowiednich wykonawców dla naszych pomysłów, a to nie jest łatwe. Jako że poziom bezrobocia w naszym kraju jest dość duży, to pracy szuka wiele osób o wysokich kwalifikacjach.
Nie każdy z nich nadaje się jednak do naszego zespołu. Jeśli sami nie znamy się na sferze HR, to podczas rekrutacji możemy wynająć specjalistę z tej dziedziny, który za nas wykona tę pracę. Wiadomo, że on również może się pomylić, jednak przecież żaden dobry zespół nie powstał w krótkim czasie – ludzie muszą się odpowiednio zgrać ze sobą, a dopiero po pewnym czasie można zauważyć, kto w danej roli nie sprawdza.